İstanbul Markası ve Türkiye'nin Uluslararası Rekabet Gücü PDF Yazdır e-Posta



TÜSİAD Uluslararası Koordinatörü Dr. Bahadır Kaleağası, Marmara Belediyeler Birliği'nde seminer verdi.


Bahadır KaleağasıKaleağası, "İstanbul Markası ve Türkiye'nin Uluslararası Rekabet Gücü" başlığıyla sunum yaptı.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi İştiraklerinden Kültür A.Ş. Genel Müdürü Nevzat Bayhan'ın da katıldığı etkinliğin açılış konuşmasını Marmara Belediyeler Birliği Genel Sekreteri ve Marmara Üniversitesi İstanbul Araştırmaları Bilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Recep Bozlağan yaptı.  Birlik çalışmaları hakkında detaylı bilgilendirme yapan Doç. Dr. Bozlağan, konuşmasının sonunda, “Napolyon’un biz sözü var: Dünya bir tek ülke olsaydı, Başkentini İstanbul yapardım. Napolyon’un bu sözü bizlere çok şey düşündürmeli. Ne kadar özel ve nadide bir şehirde yaşadığımızı bilelim ve şehrimize sahip çıkmayı görev edinelim” dedi.


“İSTANBUL’UN KENT MARKASINA GEREKEN DEĞER VERİLMELİ”

İstanbul un önemi ve konumu hakkında açıklamalar yaparak sunumuna başlayan TÜSİAD Uluslararası Koordinatörü ve Radikal gazetesi yazarı Dr. Bahadır Kaleağası, kentlilik bilinci ve çeşitli dünya kentleri hakkında genel bilgilendirme yaptı. Kaleağası, “İstanbul, güzel mi güzel; çirkin mi çirkin bir kent. Biz İstanbul’un güzel yönlerini çoğaltmak istiyoruz. İstanbul, dünya kentler coğrafyasında çok farklı bir konumda. Her ülkenin on tane dünyaya açılan kenti olmuyor. Türkiye’nin İstanbul başta olmak üzere 2-3 tane dünyaya açılan kenti olabilir. İstanbul’un, Dünya kentleri sıralamasında neden 28. Sırada sorgulamamız lazım. İstanbul’un kent markasına, en tepe yöneticilerimizden, sokaktaki insanımıza kadar; herkes tarafından gereken değer verilmeli. Çünkü kent markasına gereken önem verilirse ulusal çıkar pekişir; ulusal kalkınma sağlanır; AB hedefi desteklenir. En önemlisi, halkın yaşam standardı yükselir; demokrasi güçlenir, toplum kalkınır. Bu halkaların hepsi zincirlemedir” diye konuştu. Kaleağası dünya kentçilik örneklerini ve yeni uyguylamaları da anlattı.

“AVRUPA'NIN EN HIZLI BÜYÜYEN PAZAR EKONOMİSİNE SAHİBİZ”

Çarpıcı haritalar ve fotoğraflar projeksiyonu da yapan Bahadır Kaleağası, açıklamalarının devamında, “Dünyanın yön veren en önemli ülke, siyasi, askeri ve ekonomik anlamda ABD’dir. Avrupa Birliği, Amerika’yı yakalamaya çalışıyor ama henüz Beyaz Saray gibi merkez yok Avrupa’da. Küresel düzenin, ticari ilişkilerinin temeli ABD-AB ilişkileridir. Ama kriz sonrasında G-20 boyutu ön plana çıktı. Dengeler değişiyor. Washington DC-Pekin eksenine dikkat! Dünya ve Avrupa ortalamasında, Türkiye son 10 yılda yükselişe geçti. Avrupa'nın en hızlı gelişen pazar ekonomisine sahibiz. Doğası ve gençliği ile zengin bir ülkeyiz. Doğalgaz ve petrol başta olmak üzere birçok konuda kavşak noktadayız. Bu kavşağın en önemli noktası da İstanbul’dur” dedi. Küreselleşen dünyada rekabetin arttığına dikkat çeken Kaleağası örnekler arasında İngilizce öğreniminin kentlerin rekabet gücü için de çok önemli olduğunu ve Türkiye’de de ilkokul 1’den itibaren zorunlu İngilizce dersine geçilmesinin ve kapsamlı bir eğitim reformunun acilliğini vurguladı.

İstanbul’a dair hayal, düşünce ve önerilerini açıklayarak sunumunu tamamlayan Kaleağası, İstanbul’un Eyfel Kulesi gibi bir simgesi ve Türkuaz ve Erguvan gibi renklerle betimlenmesi düşünülebilinir dedi (Türkuaz taksiler, erguvan kent mobilyası). Ayrca, öncelikle bir Kent Külürü Kampanyası önerdi. Dünya kenti olmanın ön koşullarını ise şu şekilde sıraladı: “Altyapı, uluslar arası konumu, sanat ve yaratıcılığa katkısıyla varoluş, çevreye duyarlı, estetik mekan, ekonomik ve sosyal çekim gücüne sahip olanaklar, uygar, nazik , yabancı dostu ve yabancı dil bilgisine sahip insanlar.”

Kaleağası Bizans, Osmanlı ve Cumhuriyet dönemine yönelik kültürel markalar ve Topkapı, Pera, Maçka, Moda, Bosforus, Prinkipo gibi kenti bölgelere bölerek alt markalar oluşturulması gerektiğini; Haliç'te Santral İstanbul'dan Emirgan'da Sabancı Müzesi'ne uzanan bir Müzeler Vapur Hattı'nın iyi olacağını, kentin çağdaş mimari vitrinle, İstanbul’un dünyaya açılan pencereleri ve eksenleri olması gerektiğini örneklerle anlattı.

22.01.2010

www.marmara.gov.tr
www.euractiv.com.tr

 
izmir oto kiralama samsun havalimanı oto kiralama